INFO@HETFLOWERPOWERKOOR.NL

Het Flowerpowerkoor Heerenveen

Songs of the sixties

Geschiedenis

Het FlowerPowerkoor heeft zijn bestaan te danken aan een spontane actie van de zussen Bettina- en Anneke Mons. Heleen Drijver was er ook voor in en bood zich aan als dirigent. Daarna ging het heel snel en ontstond er na een druk bezochte open-avond bij cafe t Houtsje in Heerenveen op 9 april 2013 het eerste Flowerpowerkoor. We hebben nog een tijd gebrainstormd over een naam maar we hebben het gelaten bij  “Het Flowerpowerkoor.”

De meeste leden waren ongeoefende zangers en we begonnen met een soort Karaoke op groot scherm, luidkeels meezingend, op de bovenverdieping van Café ’t Houtsje. Heel gezellig maar er moest toch ook nog flink geoefend worden.

Het werd in t Houtsje al snel te krap en we moesten op zoek naar een andere oefen locatie.  We worden nu al weer enige tijd, elke dinsdagavond gastvrij ontvangen door de uitbaters van Café Onder de Linden in Luinjeberd waar we gratis de beschikking hebben over de fijne grote zaal. Sinds oktober 2022 is Peter Smedinga onze dirigent.

We hebben al veel leuke optredens gehad afgelopen jaren.  Hoogtepunten waren onder andere de optredens tijdens het Oerol Festival op Terschelling (met een beetje Woodstock-gevoel op t Groene Strand) en bij Omrop Fryslan in een uitzending van Noardewyn. We hopen dat er nog veel mogen volgen!